دخمه سنگی فرهاد

دخمه سنگی فرهاد

یکی از عجایب و دیدنی های شهر ماکو دخمه سنگی فرهاد باشد که در هفت کیلومتری غرب شهر ماکو در روستایی به نام سنگر قرار گرفته است محلی که دخمه فرهاد در آن قرار گرفته است به ایوان فرهاد معروف است.(نام دیگر این دخمه بام فرهاد است)

در مور دتاریخچه دخمه فرهاد اطلاعات دقیقی در دست نیس اما به گفته ی کارشناسان این اثر تاریخی به قرن هفتم قبل از میلاد بر میگردد. به راستی که تراشیدن این سنگهای سخت و خلق کردن این اتاق ها در دل کوه حتی امروزه هم کار بسیار دشواری است دیواره های دخمه ی فرها به نحو اعجاب انگیزی صاف و صیقلی است.

همان طور که گفتیم دخمه فرهاد در دل کوه قرار گرفته و میتوان با استفاده از یک راه پله به آن دسترسی داشت. این دخمه به طورکلی داری ۲ اتاق است که ابعاد اتاق بزرگ ۴*۳ متر است و ابعاد اتاق کوچیک تر ۲*۲ متر است که این اتاق ها توسط یک در به هم دیگر متصل هستند. درون دخمه فرهاد هیچ منبع نوری وجود ندارد گویا برای روشنایی تنها از مشعل استفاده میکرده اند.

تذکری برای کسانی که میخواهند از دخمه فرهاد دیدین کنن این است که حتما با یک راهنما بروید چون پیدا کردن این دخمه به خاطر وجود شاخ و برگ های که وردی آن را میپوشانند کار دشواری است.

مطلب پیشنهادی

تخت سلیمان

تخت سلیمان توریستی, جاذبه های تاریخی و مذهبی سایر شهرستانها, جاذبه های طبیعی سایر شهرستانها مجموعه بناهای …

دیدگاهتان را بنویسید