یکشنبه بازار دیزج مرگور

یکشنبه بازار دیزج مرگور

یکشنبه بازار دیزج مرگور

در مرگور روستای به نام دیزج وجود دارد که بیشترین مشهوریت این روستا به خاطر یکشنبه بازار آن است.این روستا که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد اکنون تبدیل به شهرک شده و از حالت روستا بودن در آمده است.به طوریکه به بزرگترین و پرجمعیت ترین روستای منطقه تبدیل شده است و جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰۰ نفر را در خود جای داده است.از امکانات این روستا میتوان به داشتن شعبه بانک و چندین مجتمع تجاری اشاره کرد.

و اما در مورد یکشنبه بازار توضیح بدیم همانگونه که از اسمش پیداست این بازار در روزهای  یکشنبه صورت میگیرد.و در این روز بازار به حدی شلوغ می شود که جای سوزن انداختن نمی باشد.بیشترین مشهوریت این بازار به خاطر خرید و فروش احشام می باشد.بازار خرید و فروش گاو و گوسفند و اسب به حدی داغ شده است که جای در کنار پل برای آن در نظر گرفته شده است.ولی به خاطر پررونق بودن این بازار اکنون شاهد رشد چشمگیر بازارهای از جمله بازار میوه پوشاک و لوازم کشاورزی دامداری و.. شده است.  خلاصه هر آنچه را که فکرش را بکنید می توانید در این بازار به قیمت خیلی مناسب تر از سایر بازار ها پیدا کنید.به خاطر پررونق بودن این بازار حتی از شهر های مجاور هم تجار برای خرید و فروش خود را روز یکشنبه به این بازار می رسانند.این روستا در زبان محلی به نام “دزا مرگور” معروف است.

پیشه اصلی مردمان این منطقه را که از کردهای کرمانج تشکیل شده است کشاورزی و دامداری می باشد. اطراف روستا تا فاصله دهها کیلومتر را  درختان سیب و هلو وگلابی و.. را پوشانده اند.

راهنمای مسیر:

برای رفتن به این بازار از شهر ارومیه از طرف جاده بند به طرف مرگور حرکت میکنیم و پس از پشت سر گذاشتن روستاهای بند و نوشان و …و رسیدن به سه راهی راژان به سمت چپ حرکت میکنیم و بعد از گذشتن از چندین روستا به روستای زیوه و پس از آن به روستای دیزج می رسیم.(البته ماشین های مسافر کشی در پل قویون ارومیه هستد که هر لحظه منتظر هستند تا مسافران  را به این روستا منتقل کنند.)

مطلب پیشنهادی

روستای خوش آلان

روستای خوش آلان روستای خوش آلان یا خوشالان یکی از روستاهای دهستان صومای برادوست ارومیه …

دیدگاهتان را بنویسید