چمن متحرک (چمن گولی)

چمن متحرک (چمن گولی)

چمن متحرک یا چمن گولی یکی از شگفتی های طبیعت است که در نزدیکی شهر تکاب و بدرلو و همچنین تخت سلیمان و در روستای ویر قرار گرفته است. چمن گولی در زبان محلی به معنی جزیره ای از چمن است که بر روی برکه  قرار گرفته است.

این پدیده طبیعی در واقع تجمع  بزرگی از نی هاست که از به هم چسبیدن ریشه آنها به یکدیگر تشکیل شده است. علت حرکت این چمن هنوز هم به صورت یک راز باقی مانده است به طوری که برخی از کارشناسان حرکت آن را ناشی از حرکت وضعی زمین میدانند و برخی دیگر علت حرکت  چمن را وزش باد و جریان آب میدانند.  و همین راز حرکت چمن گولی باعث جذابیت بیشتر آن و تبدیل شدن به یکی از جاذبه های گردشگری شمال غرب کشور شده است. حرکت آن به گونه ایست که شکل آن هردقیه تغیر می کند.

چمن متحرک تکاب

مساحت چمن گولی یا چمن متحرک در حدود صد متر مربع است  ایمن چمن در یک برکه ای با عمق حدود ۸ تا ۱۵ متری قرار گرفته وماهی ها و مرغابی های زیادی در آن زندگی می کنند. چیزی که بر جذابیت چمن گولی می افزاید قرار گرفتن آن در یک دره زیبا و سرسبز با گلها و درختان فراوان است.

نکته قابل توجه این که استحکام سطح این چمن به گونه ای است که برخی از شما می توانید با نزدیک شدن چمن مترک به ساحل برکه بر روی آن سوار شوید اما اگر چمن ازساحل دور شد باید منتظر بمانید تا دوباره به ساحل برسد.

چمن گولی یکی از شگفتی های طبیعت است که در نوع خود بی نظیر است و همین امر سبب شده تا گرد شگران زیادی برای بازدید از آن به این منطقه بیایند.

دو راه برای رفتن به چمن متحرک به شما پیشنهاد میکنم، یکی از جاده تکاب به بدرلو و روستای  یلقون آغاج و دومین راه از سمت اثر تاریخی تخت سلیمان است که از جاده همپا به طرف راه میانبر روستای قوشه بلاغ است که بعد از آن به بدرلو رسیده و با طی چند کیلومتر دیگر به روستای ویر و چمن گولی می رسید.

مطلب پیشنهادی

آبشار شر شر عرب دیزجی

آبشار شر شر عرب دیزجی توریستی, جاذبه های طبیعی سایر شهرستانها آبشار عرب دیزجی یا آبشار …

دیدگاهتان را بنویسید